Budai Lotti: Shirzan bosszúja (Ágyas és úrnő 2.)


Egy kegyvesztett asszony az angol trón ellen.

A Shirzan bosszújában folytatódnak Louise Elsfield kalandjai, akit az átélt tragédiák kétségbeesésbe taszítanak. Ám, egy titokzatos indiai férfi keze utána nyúl és visszahozza a fényre.
Az asszony és a vonzó Azam herceg között szenvedélyes viszony veszi kezdetét, amit a herceg féltékeny felesége nem néz tétlenül. Louise végül a halál torkában ébred fel a szerelmes álomból, hogy visszatérjen a forrongó Angliába és bosszút álljon boldogtalansága okozóján.
Főhősünk hamarosan a király hatalmának megdöntésére szövetkező nemesek oldalán találja magát. Újabb veszélyekbe és kalandokba sodoródik, s mindeközben bosszúja beteljesítése érdekében kénytelen lesz saját testét is fegyverként bevetni.




Kiadó: Álomgyár
Kiadás éve: 2018
Oldalszám: 464
ISBN: 9786155763052

❉❉❉

Köszönet a dedikált könyvpéldányért az írónőnek és a kiadónak!


Az első kötet megbotránkoztató és nagyon durva függővége után természetes volt, hogy azonnal kapok a folytatás után, és milyen jól is tettem! A Shirzan bosszúja ugyanolyan izgalmas, fordulatos és olvasmányos történet volt, mint az előző rész. 

Louise kalandja folytatódik, ám összetört szívvel nehezebben éli túl a mindennapokat. A sötétségből egy indiai férfi vezeti ki, ám egy idő után úgy dönt, visszautazik Angliába, hogy megbosszulja az átélt szörnyűségeket. Bosszúja rengeteg akadályon átsegíti, és végre újra karjai között tarthatja gyermekeit, ám célja elérése érdekében olyan dolgokat is meg kell tennie, amire régebben nem lett volna képes.

Az egyetlen amit még az elején tisztázni szeretnék, az a borító lenne. Imádom mindkettőt, gyönyörűek, tényleg... de én jobban el tudnék képzelni egy olyat, amin inkább Angliára jellemző kor öltözéke lenne, mert a történet jelentős része mégiscsak Angliában, Londonban játszódik. Ez a picike zavaró tény volt számomra, hiszen én azt hittem, hogy Indiáról fog szólni a sztori, de nem így van, és ez kicsit összekuszálta nálam a szálakat. Érdemes lehet erre figyelni az íróknak, hiszen nem lenne jó dolog amiatt elveszíteni olvasókat, hogy egy másik történetre számítanak és várnak, mint amit kapnak... Természetesen nem vonok le emiatt csillagot, sem értéket, csak elmondtam a véleményem. :)

A karakterek most is nagyon szerethetőek és kidolgozottak voltak, Louise abszolút a kedvenc női főhőseim közé került. Kitartó, erős, megfontolt, bátor és okos nő. Kiemelkedett a 17. századi nők közül, a békére és országa jólétére fókuszált a vagyon és a hírnév helyett, valamint egy ilyen nehéz időszakban, amikor a nőket lenézték és elnyomva éltek, ő mégis úgy alakította saját és szerettei életét, hogy a legjobb legyen számukra.. 
Indiában természetesen Azam herceg és Aiyla voltak a kedvenceim, ám a herceget sajnos hamarost a hátunk mögött hagytuk, Aiyla pedig Louise-al tartott Angliába. A kis megszeppent, csendes, mégis kedves lányt hamar a szívembe zártam, és örültem, hogy új esélyt kapott a boldog életre. Azam hercegnek szorítottam, viszont fájdalmas búcsút kellett vennünk tőle Louise-al karöltve.
Természetesen akadtak segítői a hosszú úton, amit megtett.
James Welham volt az egyik kedvencem... annyira drukkoltam neki, olyan aranyos és férfias volt egyben, szerettem és sajnáltam is, de örülök, hogy nem lett rossz vége..:) 

Budai Lotti egy lenyűgöző írónő! Fantasztikusan keveri a szálakat, megfelelően informál minket a kor politikai és hatalmi játszmáiról, a történelem fontos eseményeiről, olyan formában, hogy az kellően érdekes legyen számunkra. Folyamatosan rágtam a körmömet, hiszen olyan izgalmak és fordulatok akadtak a könyvben, amelyekre nem tudtam a választ, és lélegzet visszafojtva vártam a kimeneteleket. Lotti mindig tud újat mutatni, nem fél beleásni magát egy olyan történetbe, ami rendesen megdolgoztatja őt és az olvasóit is. 

Le vagyok nyűgözve, hiszen mind a két kötet csodás volt, és annyira olvasnám még! Alig várom, hogy Louise előzménytörténetét olvashassam, hiszen nagyon megszerettem. Olvasás alatt többször is összeszorult miatta a szívem és sajnáltam is, annyira rossz dolgot kellett átélnie, és az Isten mintha újra és újra büntette volna. De ő sosem adta fel, mindig kereste a kiutat, a megoldást, és csodálom a kitartását és a bátorságát. Más már rég összeomlott volna ennyi súly, fájdalom és nyomás alatt. 

Boldogan, nagy mosollyal zártam be a könyvet, úgy, hogy már tudtam, Louise végre boldog, végre biztonságban és szeretetben éli hátralévő életét. 

Érdemes odafigyelni az írónőre, hiszen fiatal kora ellenére hihetetlenül tehetséges, sokszínű és fantasztikusan ír! Alig várom a következő történetét, ami egy újabb, nem túl gyakori helyen és időben fog játszódni, a 19. századi Japán titokzatos világát tárja majd elénk. 


Csillagos értékelés:

Kedvenc idézetek:

"A karjaim közt megnyugvást találtál, menedéket. De én nem akarok a te mentőcsónakod lenni többé. Hanem egy kikötő, ahová végleg hazatérsz."
*
"– Létezik olyan szenvedély, amely még a régi nagy szerelmek emlékét is képes elhomályosítani…"
*
"De tudom, hogy hosszú távon az szolgálja az érdekedet, ha szembenézel a démonjaiddal… S miután a szemükbe néztél, elengeded őket."
*
"– (…) Önök, férfiak, annál jobban vágynak valamire, minél nehezebben kaphatják meg."
*
"– A fél világot is bejárhatja az ember, ha nincs hova hazatérnie."



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése