Mary E. Pearson: Az árulás csókja (#1 A Fennmaradottak krónikái)

EGY HERCEGNŐ KERESI A HELYÉT AZ ÚJJÁSZÜLETETT VILÁGBAN.

Megszökik az esküvője napján. Ősi iratokat lop el a kancellár titkos gyűjteményéből. A saját apja küld fejvadászokat utána.
Ő Lia hercegnő, Morrighan Királyságának Első Leánya.
Morrighan Királyságának rendjét hagyományok és egy letűnt világ történetei szabják meg, de bizonyos hagyományoknak Lia nem hajlandó engedelmeskedni. Az elrendezett házasság elől menekülő és új életre vágyó lány az esküvője reggelén egy távoli halászfaluba szökik. Egy fogadóban talál munkát, ahová hamarosan két idegen érkezik, de Lia mit sem tud arról, hogy egyikük az elhagyott herceg, a másik pedig egy ellene küldött orgyilkos.
Megtévesztés és árulás szövi hálóját a három fiatal köré, és Lia veszedelmes titkokra bukkan, amelyek elpusztíthatják a világát. A titkokon túl azonban olyasmit is talál, amire nem számított – szerelmet.


Kiadó: GABO
Kiadás éve: 2015
Oldalszám: 406
Fordító: Miks-Rédai Viktória

❉❉❉

Régóta kiszúrtam magamnak a Fennmaradottak trilógiát, elsősorban a borítók miatt, hiszen gyönyörű mindegyik részé. Másrészt rengetegen dicsérték, magasztalták ezt a sorozatot, szóval a nyáron gyorsan beszereztem az összes részt, és végre most nekiálltam olvasni.
A borítón kívül még szeretném kiemelni a fordítót, Miks-Rédai Viktória nevét. Úgy gondolom, az ő neve már eleve garancia arra, hogy egy könyv nagyon szuper lesz. Már sokan ismerhetitek, hiszen rengeteg Könyvmolyképző Kiadós könyvet ő fordított, például a nagyon népszerű Luxen, a Csitt-csitt és a Vastündérek sorozatot is. Most sem csalódtam, mert csodálatos volt a fogalmazásmód, korhű, mégis változatos és szép szóhasználat, egy élmény volt olvasni! Köszönjük a sok befektetett energiát, remélem, sokáig olvashatjuk még a fordításaid! 

Most pedig térjünk rá a bejegyzés elemi részére, a könyvre. Hű... igazából nem tudom mire számítottam, de erre nem. Lehengerlő volt, az biztos, mert volt egy akkora csavar a könyvben, hogy fél óráig csak pislogtam és lapozgattam a könyvet, hogy ez nem lehet, biztos csak félreolvastam, vagy valami... Az írónő konkrétan pofon csapta az olvasót, elárult, amitől padlót fogtam. Tényleg, annyira leesett az állam, hogy gyorsan meg kellett lesnem mások értékelését, hogy nem-e én voltam elkalandozva olvasás alatt, de kiderült, hogy nem, tényleg jól látom amit látok. Nehéz volt felfogni, de azt hiszem itt szerettem bele mind az írónőbe, mind a sorozatba. Ilyet még nem láttam, szóval emelem kalapom, már csak emiatt a fordulat miatt is megéri elolvasni!

Lia hercegnő szülei Morrighan uralkodói, akik szeretnék hozzáadni Dalbreck trónörökös hercegéhez.
Lia úgy érzi, ez igazságtalanság, hiszen nem is tudja, hogy néz ki, és hogyan is mehetne hozzá egy olyan emberhez, csakis a politika miatt, akit nem is szeret? A menyegző előkészületei közben elszökik szolgálójával, Pauline-al, és megtelepednek Terravin kis városkájában. Egy fogadóban érik el a végállomást, letelepednek és munkába állnak felszolgálóként. Lia végre él és szabad, úgy élhet, mint egy átlagos, normális ember. A lány szökése azonban ellentéteket szül a két királyság között, és felbérelnek ellene egy orgyilkost is, mert fontos papírokat is magával vitt. Ugyanakkor az ismeretlen herceg is elindul, hogy megismerje a lelépett hercegnőt, ám amikor mindhárman találkoznak, a titkok és hazugságok hálójában burjánzani kezdenek az érzelmek. Lia életét megbonyolítja még, hogy rendelkezik még a látás adományával, amely figyelmezteti őt a rá várakozó történésekre.

"Van, ami örökké tart… az, ami számít!"

Bevallom, a könyv feléig nem igazán tetszett a könyv, egy erős négyesre értékeltem, néha picit elkalandoztam is, de amikor megtörtént a csattanó, és amikor az érzelmek is már erősen jelen voltak, akkor valami megfordult bennem, és elkezdtem falni az oldalakat. Hát, ez a két fickó teljesen megőrjített. Kaden és Rafe mindketten titokzatosak és egyszerre nagyon szerethetők is. Mindkettőjükhöz vonzódtam, de Rafe vitte el a pálmát. Igen, van szerelmi háromszög, viszont egyáltalán nem a rosszabbik fajta, mert elég gyengéd, és Lia már a legelején érzi, ki érdekli jobban. De persze, ki tudja még, hogy mi lesz a folytatásokban. :)

A könyv végig izgalmas, pörgős és fordulatos volt, tele titkokkal, rejtélyekkel, amelyek lassanként szivárogtak a felszínre, apránként adagolva az olvasónak. Az elejétől a végéig érezhető volt a feszült hangulat, sose tudhattuk előre, mi fog történni. A karakterek nagyon jól kidolgozottak és élethűek, mind a fő- mind a mellékszereplők. Lia hercegnő léttére egyáltalán nem volt elkényeztetett, sőt, egy nagyon okos, tökös csaj volt, aki kiállt a szeretteiért és gyengébbekért, aki szívén viselte mások sorsát. Szerettem Pauline-t, Walthert és Berdit is. Érzelmek hegyein vonultat át minket az írónő, volt amikor sírtam, volt amikor nevettem, néha összeszorult torokkal, máskor mosolyogva olvastam. Egy percig sem lehetett unatkozni, a gyönyörű leírások pedig hozzátettek még a teljes élményhez.

Számomra hatalmas élmény volt a könyv, nagyon örülök, hogy a polcomon tudhatom, és alig várom, hogy belekezdjek a folytatásba is... amit körülbelül most azonnal elkezdek, mielőtt lerágnám a kezemet izgalmamban. :)

Olvassátok, szeressétek, merüljetek el ebben a csodálatos világban! 

Ha felkeltette az érdeklődésed a könyv, IDE KATTINTVA megrendelheted!


Csillagos értékelés:

Kedvenc idézetek:

"Talán száz módja is van, hogy az ember szerelembe essen."
*
"Senkit sem szabadna rákényszeríteni, hogy olyanhoz menjen hozzá, akit nem szeret."
*
"Választás mindig van. Csak néhány döntést nem egyszerű meghozni."
*
"– Néha mindannyian rákényszerülünk olyasmire, amiről azt hittük, sose tennénk meg."
*
"Ami sosem volt az enyém, azt nem veszíthetem el."


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése