J. K. Rowling: Legendás állatok és megfigyelésük

1926-ot írunk. Amikor az ifjú magizoológus, Göthe Salmander megérkezik New Yorkba, még csak nem is sejti, hogy az eseményeknek milyen különös láncolatát indítja el. Mágikus bőröndjéből ugyanis kiszökik néhány varázslény, akiknek üldözése közben ő és újdonsült barátai sokkal nagyobb veszedelmekkel is szembekerülnek, mint amekkorát egy szerelmes randalór vagy egy aranytól megrészegült orrontó furkász jelent.
A Roxfort Boszorkány- és Varázslóképző Szakiskola könyvtárának népszerű darabja, a Göthe Salmander által írt Legendás állatok és megfigyelésük adott ihletet J.K. Rowlingnak, a Harry Potter-könyvek szerzőjének e forgatókönyv megírásához. Rowling csodálatos világának rajongói lapról lapra élvezhetik az írónő megkapó humorát, varázsvilág-építő fantáziájának működését és mély, megértő szeretetét úgy a pálcaforgató, mint a varázstalan emberek iránt.
Lebilincselő olvasmány és igazi kuriózum minden gyűjtő számára.


Kiadó: Animus
Kiadás éve: 2017
Oldalszám: 304
Fordító: Tóth Tamás Boldizsár

❉❉❉


Nagyon köszönöm a könyvet az Animus kiadónak! :)

Amikor még csak a hírt láttam, hogy jön magyarul hozzánk, ilyen gyönyörű kiadásban a Legendás állatok és megfigyelésük forgatókönyv, már akkor tudtam, hogy kellesz nekem. 
Tudni illik, hogy én is a Harry Potter világ rajongóinak körébe tartozom, és ahogy a fülszövegben is olvashatjuk, tényleg egy igazi különlegesség és ritkaság ez a kötet a Harry Potter könyvgyűjtemények között. 

Hiába mondják azt sokan, hogy ne ítélj borító alapján, tízből nyolc ember biztos, hogy borító és fülszöveg alapján visz haza egy könyvet. Itt ez különösen kiemelkedő, hiszen csak rá kell nézni az előlapra, szinte vonzza a szemet. Gyönyörű kiadás lett, tényleg, én is csak ültem és forgattam, és ámultam olvasás közben. 

A borítón belül is csupa szép dolgokat találunk, fantasztikus illusztrációk vannak benne, amik a varázslényeket ábrázolják, és szép díszítések választják el a különböző jeleneteket, színeket és eseményeket, valamint az oldal tetején és alján.

Aki már látta az ebből készült filmet, annak nem tartogat sok újat a könyv, mégis számomra is hatalmas élmény volt újra 'látni' a történetet, szinte végig ugyanazokkal a mondatokkal. A filmet én is pár hónappal ezelőtt néztem meg, szóval már jó volt feleleveníteni a képkockákat, és újra átélni ezt a kis külön epizódot a varázsvilágban. 

Nagyon élveztem olvasni, hisz a könyv forgatókönyv, ezért gyorsan haladós, és hiába tudod, mi fog történni, akkor is végig izgulod a sorokat. 

A szereplőket szintén imádtam, mindegyikük nagyon egyedi és szerethető. 
A kedvencem mégis most is, mint a filmben is, Jacob Kowalsky volt. Egyszerűen imádom a fickót, annyira esetlen, mégis annyira aranyos, hogy nem lehet nem szeretni. 
Göethe is kedvencem, hisz nélküle nem is történtek volna ezek az izgalmak, imádom, hogy annyira odáig van az állataiért, hogy vigyáz rájuk, hogy óvja és szereti őket. 
A két hölgyeményt is nagyon kedvelem, tetszik, ahogy váratlanul ők is belecsöppennek a sűrűjébe, és amikor már benne vannak, nem is szívesen válnának el a fiúktól.

Aki nem látta a filmet, az nézze meg, hiszen tényleg a forgatókönyv egy az egyben a filmen alapul, és lehet anélkül nem lesz akkora élmény, mint így a történet ismeretében.

Harry Potter fanoknak kötelező! :) 

Örülök, hogy az írónő még most is publikál, és remélem, hoz nekünk még sok történetet a varázsvilágról, hisz világszerte imádják a könyveit és őt magát is. 

Ha te is szeretnéd ezt a gyönyörű kiadást, IDE KATTINVA megrendelheted! :)


Csillagos értékelés:

Kedvenc idézetek:

"Nekem az a felfogásom, hogy aki aggódik, az kétszer szenved."
*
"Minden búcsú egy kis halál."
*
"GÖTHE
Az ilyen durcázásról már beszéltünk egyszer. Pickett… Gyerünk, mosolyogj! Mosolyogj, Pick…
PICKETT kiölti pici nyelvét, és csúfondáros hangot hallatt.
GÖTHE
Jól van. Szégyellheted magad."
*
"Tévedés, a legjobb varázslóiskola a világon a Roxfort."






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése