Lucinda Gray: Az aranykalitka

A tizenhat éves Katherine Randolph egy virginiai farmon nő fel, így el sem lehetne képzelni számára távolabbi világot az angliai Walthingham-birtoknál. Öröksége folytán azonban belecsöppen az 1820-as évek angol elitjébe, és még arra sem jut ideje, hogy ezt megszokja, amikor bátyja rejtélyes körülmények között meghal. Képtelen elfogadni, hogy baleset történt, majd a következő tragédiát sem. Furcsa látogatók kezdik zaklatni a ház lakóit, és főhősünk számára is egyre több sötét összefüggés rajzolódik ki. Vajon bírni fogja Katherine idegekkel, amíg rájön az igazságra?

Ha szereted a krimibe illő, váratlan fordulatokat és bírod a feszültséget, akkor ne félj, nézz a gyönyörű díszletek mögé, ahol az elfeledett múlt kísért.







Kiadó: Menő Könyvek
Kiadás éve: 2017
Oldalszám: 272
Fordító: Lami Juli

❉❉❉

Az első gondolatom, amint letettem a könyvet az volt, hogy miért van leértékelve ennyire a könyv? Mert annyira nem volt rossz, mint amilyennek leírják.

Viktoriánus korban játszódó YA és krimi... ez az ötvözet már elég érdekes volt ahhoz, hogy felhívja magára a figyelmem, plusz a csodaszép borító, ami megvett magának. 

A történet központjában a tizenhat éves Katherine áll, aki bátyjával együtt elkerült Amerikából, miután felkeresték őket, hogy nagy vagyont és nemesi címet örököltek megboldogult nagyapjuktól Angliában. Az új életkörülmények és az illemszabályok megnehezítik Kat és a bátyja életét, nehezen tudnak beilleszkedni. Egy teljesen átlagos téli reggelen Kat arra ébred, hogy a bátyja eltűnt, majd a nap végén holtan találnak rá. De mi történhetett vele? Kat vad nyomozásba kezd, mert tudja, hogy nem baleset történt bátyjával, és a kutakodás közben rá is egyre nagyobb veszélyek leselkednek. 

Kat együtt él a hatalmas házban a rokonaival, akik nem igazán hisznek a lánynak, a sokkra hárítják tévesnek ítélt képzelgéseit, így Katherine magára van utalva ezekben a nehéz időkben, miközben egyre több rejtélyes és borzasztó dolog történik.
A cím remekül sugallja Kat érzéseit, hiszen a birtokra lassacskán ő is egy kalitkaként tekint, mert nem találja ott a helyét. 


A romantika és a misztikum szál eléggé halvány volt, inkább a krimi rész kapott nagy hangsúlyt. Én tényleg mindenkire tippeltem, csak az igazi bűnösre nem, pedig mindenki más írta, hogy már az elején sejthető volt. Így utólag látva igen, de mégis jó volt, hogy nem lőttem le előre magamnak a poént, és végig izgulhattam. 

Amivel problémám volt, az a kidolgozottság. Mind a karakterekre, mind a történetre ráfért volna, hogy a karakterek hitelesebbek legyenek, élethűbbek, és a sztori bővebben ki lehetett volna fejtve, részletgazdagabban, korhűbben leírva. 

Ennek ellenére én nagyon élveztem olvasni és tetszett a könyv, ezért ne ítéljétek el mások véleménye alapján, hanem olvassátok el ti magatok. 

Ajánlanám a krimi szerelmeseinek, valamint azoknak, akik egy könnyű kis délutáni kikapcsolódásra vágynak egy izgalmas könyvvel. 

Köszönöm a Menő könyvek kiadónak, hogy olvashattam!

Ha felkeltette az érdeklődésed a könyv, ITT megrendelheted!


Csillagos értékelés:

Kedvenc idézetek:

"– Tarts őrültnek, ha akarsz, de én hiszek a szerelemben."
*
*"Amikor az ember szerelmes, bármilyen őrültségre képes."
*

"Megtanultam, hogy a múltat el kell felejteni, mert így lehet csak továbblépni."
*
*"Bizony, a szerelmet nem lehet egy pillanat alatt megölni."
*
*"Lehet, hogy nem vagyok ismerős errefelé, de a szerelem mindenhol ugyanúgy néz ki."





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése